Ponad 100 tys. zł dzięki licytacji wyjątkowych winyli Dawida Podsiadło i Credit Agricole
100 tys. złotych otrzyma Polskie Stowarzyszenie Zero Waste na walkę z nadmiarem plastiku w środowisku, dzięki akcji zorganizowanej wspólnie przez Dawida Podsiadło i Credit Agricole. Zebrana kwota to efekt licytacji 14 unikatowych winyli wyprodukowanych z plastikowych odpadów, a także darowizna od banku.
2021-12-01, 12:17

Limitowana seria 14 unikalnych płyt gramofonowych wystawiona została na licytację na portalu Allegro Charytatywni. – Popularność tych licytacji przekroczyła nasze oczekiwania – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

 

Najwyższa kwota: 8100 zł wylicytowana została za płytę z piosenką „Nieznajomy”. Niewiele gorszy wynik: 7600 zł, uzyskała płyta z piosenką „W dobrą stronę”. Wartość pozostałych płyt wyniosła od 3,2 do 6,5 tys. zł. Łączna wylicytowana kwota to 76 519,1 zł.

 

 

Każda płyta zawiera inną piosenkę Dawida Podsiadło z trasy „Leśna Muzyka”, a także cover piosenki „Sailing” w wykonaniu Julii Pietruchy (muzyka do niego powstała z przetworzonych dźwięków z plastikowych śmieci zebranych na plażach Bałtyku). Do każdej płyty dołączony został także „złoty bilet” na wybrany koncert Dawida Podsiadło oraz plakat z autografem artysty i certyfikat autentyczności pochodzenia.

 

- Bardzo się cieszymy, że zorganizowana przez nas wspólnie z Dawidem Podsiadło akcja odbiła się szerokim echem i zebraliśmy tak dużą kwotę z licytacji. Obiecuję, że bank przekaże także dodatkową darowiznę, żeby  zaokrąglić tę kwotę do 100 tys. złotych. Dzięki temu Polskie Stowarzyszenie Zero Waste będzie mogło jeszcze skuteczniej działać na rzecz walki z plastikowymi odpadami – komentuje Jędrzej Marciniak.

 

- Być może jednak ważniejszym sukcesem niż kwoty zebranych pieniędzy, jest wymiar edukacyjny naszej akcji. Dzięki popularności licytacji nietypowych płyt, zwróciliśmy uwagę dużej grupy odbiorców na nadmiar plastiku w środowisku i konieczność jego ponownego wykorzystywania. Każdy z nas może to codziennie robić w swoim domu i w ten sposób pomagać w rozwiązywaniu problemu – dodaje wiceprezes banku.

 

Credit Agricole już od dwóch lat zachęca swoich klientów i pracowników do walki z nadmiarem syntetycznych śmieci. W ramach kampanii edukacyjnej #MniejPlastiku, realizowanej wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim i spółką EFL, zorganizowane zostały m.in. masowe akcje sprzątania plaż (Bałtycka Odyseja) oraz górskich i leśnych szlaków (Górska Odyseja), a także cykl podcastów i webinarów. Bank oferuje także swoim klientom pierwszą w Polsce kartę z ekotworzywa, które rozkłada się szybciej niż plastik i w ten sposób pomaga im chronić środowisko przed zaśmiecaniem.

 

- Dziękujemy bankowi Credit Agricole za propozycję współpracy i hojność. Chcemy także wyrazić naszą ogromną sympatię dla artysty, który głośno mówi o potrzebie ochrony środowiska. Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania fanów Dawida Podsiadło, dzięki którym będziemy mogli jeszcze mocniej nagłaśniać problem zanieczyszczenia plastikiem i prowadzić działania edukacyjne, zachęcające do zmiany stylu życia i prowadzenia biznesu w kierunku zero waste – mówi Agnieszka Sadowska-Konczal, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.