Credit Agricole rusza z nową kampanią z Dawidem Podsiadło i promuje kartę z ekotworzywa
Bank Credit Agricole wspólnie z Mastercard wprowadzają na polski rynek pierwszą kartę z ekotworzywa, które rozkłada się znacznie szybciej niż plastik. Nową kartę otrzymają klienci, którzy otworzą w banku Konto dla Ciebie.
2021-03-23, 09:09

Nowa karta Credit Agricole wykonana została z ekotworzywa – specjalnego materiału opatentowanego przez producenta, Austria Card. Materiał wykorzystywany jest zarówno do wytwarzania rdzenia karty, jak i zewnętrznych warstw zabezpieczających. Ekologiczny materiał uzupełniony jest o standardowe elementy: chip, antenę, hologram, pasek magnetyczny, nadruki offsetowe. W określonych warunkach ekotworzywo może rozłożyć się do 99% zaledwie w kilkanaście tygodni. Dla porównania, plastik rozkłada się co najmniej 500 lat. 

 

- Pomimo rozwoju płatności mobilnych, takich jak BLIK, czy wirtualna karta w telefonie, tradycyjne karty płatnicze nadal są przez bardzo wielu naszych klientów postrzegane jako podstawowe narzędzie płatności za codzienne zakupy.  Dlatego zdecydowaliśmy się wydać pierwszą kartę, którą można nosić normalnie w portfelu a równocześnie dbać o czystość środowiska – wyjaśnia Grzegorz Górski, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami i Segmentami w Credit Agricole.

 

Ekotworzywo, z którego wytwarzana jest karta, przeszło testy degradacji zgodnie z metodą ASTM D5511, która stanowi standard badania biodegradowalności tworzyw sztucznych.

 

- W nowej karcie zastosowaliśmy specjalny dodatek, który przyciąga mikroorganizmy. Kolonizują się one na tworzywie i poprzez wydzielane enzymy doprowadzają do jego rozkładu na cząsteczki organiczne. Produkt ten, przyjazny dla środowiska, jest wyrażeniem filozofii naszego biznesu. Zawsze wierzyliśmy, że prawdziwa wartość naszej firmy leży nie tylko w produktach i usługach, ale w sposobie, w jaki prowadzimy naszą działalność, traktujemy naszych klientów, naszych współpracowników i całe nasze środowisko - przyjaźnie i z szacunkiem – mówi Alicja Zimek, Board Member, Austria Card Poland.

 

Każdy klient, który do końca lipca otworzy Konto dla Ciebie, otrzyma bezpłatnie taką kartę z wybranym przez siebie wizerunkiem, a po wykonaniu określonej liczby miesięcznych transakcji telefonem, kartą lub BLIKIEM może otrzymać od banku nawet do 500 zł premii. Konto otworzyć można w dowolnej placówce banku lub zdalnie, za pośrednictwem specjalnej aplikacji mobilnej: CA24 Otwórz Konto.

 

- Jesteśmy zielonym bankiem i troskę o środowisko traktujemy naprawdę poważnie. Ekologiczne zaangażowanie jest ważną częścią naszej strategii biznesowej i wierzymy, że sukcesy w biznesie można łączyć ze świadomym i odpowiedzialnym współdziałaniem człowieka z naturą. Innej drogi nie ma. Dlatego cieszymy się, że jako pierwszy bank możemy zaproponować naszym klientom kartę z ekotworzywa i w ten sposób wspierać ich w trosce o środowisko – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

 

- Bardzo cieszę się, że razem z bankiem Credit Agricole możemy proponować polskim konsumentom ekologiczne rozwiązania. Karta płatnicza jest wystarczająco mała, żeby zmieścić się w dłoni, ale co roku na świecie produkuje się ich aż 6 miliardów. Widać więc, że potencjał do zmniejszenia ilości plastikowych odpadów jest bardzo duży. Dlatego Mastercard ułatwia bankom wydawanie kart płatniczych w cyfrowej formie, a także oferuje im katalog ekologicznych materiałów oraz oferujących je dostawców kart plastikowych. Zachęcamy też wydawców kart do udziału w projekcie Priceless Planet Coalition, w ramach którego wraz z partnerami planujemy w ciągu pięciu lat posadzić 100 milionów drzew – mówi Tomasz Owczarek, dyrektor ds. sprzedaży i strategii w polskim oddziale Mastercard Europe

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.