Ruszyła międzynarodowa wyprawa „Plastic Odyssey”. Credit Agricole partnerem projektu.
W porcie w Marsylii rozpoczęła się realizacja międzynarodowego projektu „Plastic Odyssey”, którego celem jest zmniejszenie ilości plastikowych odpadów w morzach i oceanach na całym świecie. Jednym z partnerów projektu jest bank Credit Agricole.
2022-10-07, 08:22

Plastic Odyssey to międzynarodowy projekt, który ma pomóc w rozwiązaniu problemu odpadów plastikowych na świecie. W rejs dookoła świata wyruszył właśnie specjalny statek-laboratorium, którego załoga w ciągu trzech lat odwiedzi 30 miast na czterech kontynentach, aby promować recykling i przetwarzanie plastikowych odpadów.

 

- Naszym celem jest zmniejszenie ilości plastikowych odpadów wyrzucanych do oceanu. Chcemy wspierać powstawanie lokalnych firm recyklingowych, które będą przetwarzać plastikowe śmieci i wytwarzać z nich przydatne przedmioty wielorazowego użytku. Chcemy pokazać mieszkańcom, że taka działalność może być dochodowa i wszystkim się opłaci – mówi Alexandre Dechelotte, oficer operacyjny „Plastic Odyssey”.


Szacuje się, że w morzach i oceanach pływa obecnie ponad 5 mld ton śmieci, a co minutę do wody trafia 20 ton nowych odpadów. Są wszędzie: w chłodnym Bałtyku, gorących wodach Morza Czerwonego i w wodach wielkich oceanów. Odkryta w 1997 r. tzw. wielka plama śmieci dryfująca na Pacyfiku, między Kalifornią a Hawajami, jest pięć razy większa od powierzchni Polski. Jednak większości plastikowych zanieczyszczeń nie widać gołym okiem.

 

- Kiedy myślimy o plastiku w morzu, zwykle mamy na myśli obrazy pływających wysp zbudowanych z butelek i sieci. Ale tak nie jest. Plastikowe śmieci rozdrabniają się w wodzie na mikrocząsteczki - cząsteczki niewidoczne dla ludzkiego oka, pływające głęboko pod powierzchnią wody. Takich zanieczyszczeń nie sposób wydobyć i przetwarzać. Dlatego tak ważne jest, aby zatrzymywać plastik na lądzie i tam ponownie go wykorzystywać – przekonuje Alexandre Dechelotte.

 

Inicjatorzy Plastikowej Odysei nie mieliby szansy zrealizować swojego marzenia, gdyby nie wsparcie biznesu. Dlatego ekspedycję objął patronatem bank Credit Agricole, dla którego ekologiczne zaangażowanie i troska o czystość środowiska jest jednym ze strategicznych założeń.

 

- Jako firma prowadząca działalność na skalę globalną czujemy głęboką odpowiedzialność za stan środowiska, w którym wszyscy żyjemy, i chcemy, żeby nasze dzieci i wnuki mogły cieszyć się czystą planetą. Jako jedna z 10 największych instytucji finansowych na świecie mamy w tym obszarze sporo możliwości i chcemy je wykorzystać dla naszego wspólnego dobra – wyjaśnia Jean Bernard Mas, Senior Country Officer Credit Agricole w Polsce.

 

W nawiązaniu do „Plastic Odyssey” Credit Agricole w Polsce od trzech lat organizuje kampanię edukacyjną #mniejplastiku, a w jej ramach szereg lokalnych wydarzeń i akcji na rzecz ograniczenia ilości plastikowych odpadów w środowisku, m.in. Bałtycką Odyseję, Górską Odyseję, Wiślaną Odyseję, Akcję Czysta Odra oraz „Odrodzenie”. W 2021 r. projekty banku nagrodzone zostały tytułem „Eko-inspiracji roku”, a tytuł przyznany został na podstawie głosowania internautów.   

Obejrzyj film o misji „Plastic Odyssey” https://www.youtube.com/watch?v=SSNYD3fC8Fk

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.