Credit Agricole deklaruje odpowiedzialną sprzedaż
Bank Credit Agricole podpisał Deklarację Odpowiedzialnej Sprzedaży i zobowiązał się do przestrzegania etycznych standardów w relacjach z klientami. To trzeci bank w Polsce, który jest sygnatariuszem tej deklaracji.
2025-02-05, 10:41

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to pierwsze w Europie tego typu przedsięwzięcie, zainicjowane przez polskie instytucje finansowe. Gospodarzem dokumentu jest Federacja Konsumentów, a patronatem obejmuje go Związek Banków Polskich.

 

Deklaracja powstała, aby podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach instytucji finansowych z klientami, edukować biznes i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Przed podpisaniem deklaracji, każda instytucja musi najpierw pozytywnie przejść szczegółowe badanie niezależnego audytora.

 

- Konsumenci chcą mieć pewność, że standardy obsługi stosowane przez instytucje finansowe gwarantują najwyższy poziom rzetelności, przejrzystości i odpowiedzialności. Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży, jako suma wyników bardzo szczegółowego, zewnętrznego audytu oraz wartości, które przyjmują na siebie instytucje finansowe daje tę pewność. Gratulujemy wyników i witamy w elitarnym gronie podmiotów, dla których każdy  konsument jest szczególnie ważny.  – podkreśla Monika Kosińska-Pyter, Prezeska Zarządu federacji Konsumentów.

 

Przystępując do deklaracji, bank Credit Agricole wzmacnia spójność społeczną i przeciwdziała wykluczeniu. Jednocześnie zobowiązuje się: oferować przejrzyste produkty i transparentnie je promować; uwzględniać w codziennych działaniach głos konsumentów, a także zapewniać im odpowiednią edukację. Bankowi zależy, żeby każdy klient miał wiedzę o korzyściach, kosztach i potencjalnym ryzyku, a tym samym mógł podejmować świadome decyzje finansowe.

 

- Jesteśmy bankiem, który chce mieć najlepsze relacje z klientami. Chcemy budować je na zaufaniu i transparentności. Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży bardzo nam w tym pomaga, bo wskazuje standardy i dobre praktyki, do których możemy się dostosowywać - mówi Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

 

W badaniu przed przystąpieniem do Deklaracji, audytorzy docenili wiele mocnych stron Credit Agricole. Bank uzyskał maksymalną liczbę punktów m.in. za korzystanie z prostego języka w komunikacji z klientami, zarówno w materiałach marketingowych, jak i dokumentacji. Świadczy to o dużej dbałości o transparentność i jasność przekazu.

 

Maksymalną ocenę przyznano bankowi za działania edukujące klientów i podnoszące ich finansową świadomość. Niski odsetek reklamacji świadczy o tym, że bank nie wprowadza klientów w błąd. Audytorzy docenili również troskę o bezpieczeństwo klientów z grup wrażliwych. Bank stosuje procedury dotyczące obsługi osób z niepełnosprawnościami i uwzględnia ich specyficzne potrzeby w procesie sprzedaży.

 

- Jesteśmy dumni z wyników audytu, ale czujemy też odpowiedzialność jaką nakłada na nas Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży. Nie możemy obniżyć standardów, żeby nikogo nie zawieść - podkreśla Damian Ragan.

 

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Przemysław Przybylski

Rzecznik Prasowy Credit Agricole

tel. 519 019 041

e-mail: prprzybylski@credit-agricole.pl

Michał Herde

Członek Zarządu Federacji Konsumentow

m.herde@federacja-konsumentow.org.pl

 

 

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.