"Szlak Ślonski Godki" jest lokalną inicjatywą, która promuje śląską gwarę. Bank Credit Agricole włącza się w ten projekt z figurką symbolizującą i promującą słowo "geld" (pieniądze). Figurka ma nawiązywać do postaci Karola Goduli, znanego i poważanego na Śląsku przedsiębiorcy i bankiera żyjącego w XIX w.
W ubiegłym roku, w ramach akcji "Godomy po ślonsku", Credit Agricole stworzył ulotki napisane gwarą, a w niektórych oddziałach umożliwił również obsługę klientów po śląsku. Tym razem bank chce włączyć się w promocję śląskiej kultury na szerszą skalę.
- Codziennie z uwagą słuchamy naszych klientów i stąd wiemy, że pielęgnowanie lokalnej tożsamości jest dla nich bardzo ważne. Dlatego włączamy się w rozwijanie „Szlaku Ślonski Godki” i pomagamy promować lokalną gwarę, żeby coraz więcej osób rozumiało jak istotnym elementem śląskiej kultury jest ten dialekt - wyjaśnia Przemysław Przybylski, rzecznik banku. – A że opinia naszych klientów jest dla nas bardzo ważna, postanowiliśmy zapytać, jak ma wyglądać figurka, która będzie im codziennie towarzyszyła w miejskiej przestrzeni.
Trzy projekty figurek można obejrzeć na stronie www.szlakgodki.eu/ankieta. Każdy może zagłosować dowolną ilość razy i przyczynić się do wyboru najładniejszej propozycji. Głosy można oddawać do piątku 16 lutego do godziny 16:00.
Zagłosuj tutaj: www.szlakgodki.eu/ankieta