Akcja „Kup plecaka dla dzieciaka” rozpoczęła się na początku lipca. W siedzibach firm należących do CSR WroClub pojawiły się skarbonki z nazwą inicjatywy i plakaty zachęcające pracowników do zbiórki i przygotowania plecaków wyposażonych w szkolne przybory. Wszystkie wyprawki były dostosowane do płci i wieku dziecka. W każdym plecaku znalazły się m.in.: piórnik, zeszyty, długopisy, blok techniczny i rysunkowy. Z plecaków dla młodszych dzieci wystawała bibuła czy plastelina, a starszych - cyrkiel czy przybory geometryczne.
- Akcja odbiła się szerokim echem wśród pracowników naszych firm. Mimo okresu wakacyjnego udało nam się zebrać więcej plecaków niż planowaliśmy – podkreśla Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy banku Credit Agricole. - W naszym banku zaangażowali się pracownicy nie tylko z wrocławskiej centrali, ale także z placówek terenowych, m.in. w Tarnowie, Puławach czy Zduńskiej Woli. Niektórzy, poza sugerowanymi przez nas przyborami, dorzucali też coś od siebie: słuchawki, kalkulator, czy słodycze. Wyszło naprawdę super.
Celem akcji „Kup plecaka dla dzieciaka” było wsparcie uczniów–wychowanków dolnośląskich, rodzinnych i państwowych domów dziecka z: Borowa, Dzbanowa, Ludowa Polskiego, Obornik Śląskich, Pieszyc, Piławy Górnej, Przyłęku i Skorogoszcza oraz rodzin zastępczych. Wspólnymi siłami udało się przygotować ponad 320 wyprawek szkolnych dla dzieci w wieku od 6 do 19 lat.
- Pomoc, jaką otrzymaliśmy od wrocławskich firm dzięki akcji „Kup plecaka dla dzieciaka” jest nieoceniona, ponieważ służy dzieciom, które od nowa budują swój świat. Dzięki takim inicjatywom dzieci nabierają przekonania, że rzeczywistość nie jest nacechowana jedynie przykrymi doświadczeniami. Zaczynają nabierać zaufania i budować wiarę w drugiego człowieka. – podsumowuje Ilona Bugaj, dyrektorka domów dziecka w Pieszycach i w Piławie Górnej.
Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest powołany w 2017 r. CSR WroClub. Zrzesza on entuzjastów i praktyków społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) z największych firm z Wrocławia. W akcję „Kup plecaka dla dzieciaka” zaangażowało się 15 wrocławskich przedsiębiorstw z różnych branż: Carefleet, Credit Agricole, Credit Suisse, Dolby, DXC Technology, Gigaset, IBM, Infor, intive, Nokia, Objectivity, PwC, Rödl&Partner, SoftServe i Unit4.
- Choć konkurujemy ze sobą na polu biznesowym, to uznaliśmy, że akcje charytatywne na rzecz potrzebujących możemy organizować wspólnie. Współpraca wielu firm daje lepsze efekty niż działanie każdej z nich w pojedynkę. To prawdopodobnie pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce – mówi Katarzyna Kubat-Eijeriks z firmy Objectivity.
Członkowie klubu myślą już o kolejnych akcjach. Na ten moment sprawdzają realne potrzeby dzieci z domów dziecka.