Działania Credit Agricole docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
21 dobrych praktyk realizowanych w 2020 r. przez bank Credit Agricole zostało wyróżnionych w najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród nowych działań banku w publikacji znalazły się m.in. kampania edukacyjna #mniejplastiku, projekt rozwoju wolontariatu pracowniczego oraz wsparcie dla seniorów w czasie pandemii. Zestawienie najlepszych dobrych praktyk CSR zostało przygotowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
2021-04-15, 14:58

 

W 19. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” wśród przykładów dobrych praktyk polskiego biznesu widnieje 21 inicjatyw zgłoszonych przez Credit Agricole. Pięć z nich to nowe działania podjęte w 2020 r. Bank skoncentrował się na realizacji zobowiązania zawartego w swojej strategii biznesowej – zaangażowania na rzecz społeczeństwa i środowiska na co dzień. W publikacji zaakcentowana została kampania edukacyjna #mniejplastiku, która zwraca uwagę na nadmiar tworzyw sztucznych w środowisku. Z ekologicznych działań wyróżniono także akcję „Bałtycka Odyseja” - 500 km marsz po polskim wybrzeżu połączony ze sprzątaniem plaż i działaniami edukacyjnymi. Nowe praktyki to także: wsparcie seniorów w czasie pandemii – skoncentrowanym na podniesieniu ich kompetencji cyfrowych, działania na rzecz zrównoważonego transportu oraz projekt „Power of Sharing” – rozwój wolontariatu pracowniczego.

 

- Biznes musi być odpowiedzialny. Za ludzi, którzy nas otaczają i za środowisko, w którym wszyscy żyjemy. W Credit Agricole ekologiczne i społeczne zaangażowanie jest częścią naszego biznesowego DNA i mamy je wpisane do strategii. Ale przede wszystkim uważnie słuchamy i reagujemy na potrzeby naszych interesariuszy. To bardzo cenne, że te inicjatywy są zauważane i doceniane przez ekspertów – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy banku Credit Agricole – Jako bank zaangażowany społecznie jesteśmy blisko spraw ważnych dla naszych pracowników i klientów. Zwracamy uwagę na problem nadmiaru plastiku, budujemy kulturę na różnorodności, wspieramy środowisko osób niesłyszących. Chcemy być bankiem nie tylko przyjaznym dla klientów i natury, ale także dla naszych pracowników i wytrwale idziemy w tym kierunku.

 

Wśród opisanych przedsięwzięć, które bank realizuje konsekwentnie od lat znajdziemy m.in. działania strategiczne: „Zamieniam się w słuch” na rzecz osób z problemami słuchu; Diversity Power, rozwijający wrażliwość na różnorodność. W raporcie ujęto także wewnętrzny Program PowerON, który  w 2019 r. zdobył główną nagrodę w kategorii „Wewnętrzna kampania wizerunkowa” w konkursie Employer Branding Excellence Awards, a także „Mówimy po ludzku – upraszczanie języka umów”. Warto podkreślić, że Credit Agricole w 2020 r. jako pierwszy bank w Polsce otrzymał Certyfikat prostej polszczyzny dla umowy i regulaminu konta wydany przez Pracownię Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

Cały raport dostępny jest na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/

 

Najnowsza edycja raportu zawiera blisko 2000 przykładów dobrych praktyk, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Opublikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport potwierdza ogromną mobilizację i zaangażowanie w walkę z pandemią. Wiele firm wdrożyło zupełnie nowe działania CSR, które miały nieść pomoc i wsparcie. Najwięcej praktyk przedsiębiorstwa zgłosiły w zakresie „Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnych’ oraz „Praktyki z zakresu pracy”.

 

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.