Bank Credit Agricole nagrodzony Srebrnym Listkiem CSR POLITYKI
Credit Agricole został wyróżniony w jednym z najważniejszych konkursów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Srebrny Listek CSR POLITYKI bank zawdzięcza wpisaniu CSR do strategii biznesowej firmy i konsekwentnemu uwzględnianiu głosu otoczenia w swoich działaniach. Organizatorzy docenili też kampanię edukacyjną #wyzwanieoszczędzanie, w której bank zachęca do oszczędzania i mądrego gospodarowania pieniędzmi.
2021-06-10, 10:13

Bank Credit Agricole zdobył Srebrny Listek CSR POLITYKI. To wyróżnienie otrzymują firmy, które deklarują uwzględnianie wytycznych normy ISO 26000 w codziennej działalności, także w relacjach z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Nagrodzone firmy często stosują najlepsze lokalne i globalne praktyki zarządcze oraz działają zgodnie z międzynarodowymi standardami. Jury brało też pod uwagę holistyczne podejście do systemu zarządzania etyką oraz najwyższe standardy zarządzania pracownikami. Wyróżnione firmy powinny też cyklicznie informować o swoich działaniach w raportach danych niefinansowych lub zintegrowanych przygotowanych w zgodzie z międzynarodowymi standardami ujawniania danych.

 

- Srebrny Listek CSR POLITYKI to dla nas ogromny zaszczyt. Tym bardziej, że CSR jest od kilku lat elementem naszej strategii biznesowej i przywiązujemy dużą wagę do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu z uwzględnieniem głosu naszych interesariuszy. Co roku ankieta POLITYKI jest coraz trudniejsza, ale my również ustawiamy sobie poprzeczkę coraz wyżej starając się, aby nasze zobowiązania nie były tylko spisanymi w procedurach pustymi hasłami, ale aby zakorzeniły się w codziennej praktyce biznesowej. Jesteśmy pewni, że tylko takie podejście jest w stanie zapewnić autentyczną relację między firmą a interesariuszami. – podkreśla Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, odpowiedzialny za CSR w Credit Agricole.

 

Aby wziąć udział w konkursie, trzeba było wypełnić ankietę online opracowaną na podstawie wytycznych normy ISO 26000. Uczestnicy musieli też odpowiedzieć na pytania dotyczące realizacji wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju. W tym roku doceniane były projekty związanych z inicjatywami na rzecz przeciwdziałania ekonomicznym i społecznym skutkom pandemii – cele 3, 8 i 10 – oraz działań na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i klimat – cel 13. Wśród wyróżnionych dobrych praktyk znalazła się też kampania edukacyjna Credit Agicole - #wyzwanieoszczędzanie. Jej celem bezpośrednim jest zachęcanie do uważniejszego gospodarowania pieniędzmi, przeanalizowania swoich codziennych wydatków i rozważenia, czy wszystkie na pewno są niezbędne, a pośrednim zapobieganie nadmiernemu zadłużeniu Polaków. Bank buduje społeczność osób, które na facebookowej grupie „Wyzwanie oszczędzanie” dzielą się swoimi doświadczeniami i poradami dotyczącymi oszczędzania..

 

Credit Agricole bierze udział w konkursie Listki CSR POLITYKI prawie od początku, bo od 2012 r. W tym roku obchodzona jest jubileuszowa, dziesiąta edycja konkursu. Wyjątkowo organizatorzy oceniali nie tylko działania firm w obszarze zrównoważonego rozwoju za 2020 r., ale podsumowali też dziesięć lat istnienia konkursu oraz działania firm, które brały udział w zestawieniu od samego początku.

 

Partnerami merytorycznymi Listków CSR POLITYKI są: firma doradcza Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.