Credit Agricole sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Bank Credit Agricole jako jedna z pierwszych firm podpisał Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To nowa inicjatywa, która ma zachęcić biznes do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka w całym łańcuchu wartości przedsiębiorstw. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.
2023-10-04, 08:32

20 września bank Credit Agricole dołączył do grona pierwszych firm, które złożyły dobrowolną deklarację, której celem jest zwrócenie uwagi na podmiotowość osób najmłodszych. Karta Praw Dziecka w Biznesie porusza kwestie respektowania praw dzieci jako użytkowników i użytkowniczek produktów i usług oraz odbiorców i odbiorczynie przekazów marketingowych, odpowiedzialnej sprzedaży produktów i usług, których odbiorcami są dzieci. Ponadto karta zabezpiecza szczególną staranność przy tworzeniu materiałów komunikacyjnych, w których wykorzystywany jest wizerunek dziecka. Ma również sprzyjać tworzeniu dobrego i przyjaznego miejsca pracy dla rodziców, wspieraniu ich w godzeniu roli rodzica i pracownika, odpowiedzialnemu zatrudnianiu.

Na co dzień jako pracodawca dbamy o pracujących rodziców i opiekunów z myślą o potrzebach wynikających z ról rodzicielskich. Od razu odpowiedzieliśmy na inicjatywę Forum Odpowiedzialnego biznesu, która rozszerza naszą uwagę i działania na dzieci. Zarówno jako bank będący przedstawicielem biznesu, jak i każdy z nas z osobna, jesteśmy odpowiedzialni za skuteczną ochronę i wzmacnianie podmiotowości i praw najmłodszych. - mówi Anna Podlewska, dyrektorka ds. strategicznych inicjatyw HR z banku Credit Agricole.

Tematyka wsparcia osób pracujących jako rodziców i ich dzieci nie jest dla Credit Agricole nowa. W ramach programu Family Power prowadzi cyklicznie webinary, których celem jest edukacja w zakresie najlepszych praktyk rodzicielskich, np. ćwiczenie nawyków, które pomagają w budowaniu więzi czy też organizuje konsultacje dla rodziców. Nie zabrakło edukacji skierowanej do najmłodszych - wraz z Angeliką M. Talagą - ekspertką edukacji finansowej, neuropedagogiem i autorką bloga Godmother.pl bank przygotował cykl zajęć online i ćwiczenia, które miały wesprzeć dzieci i rodziców w nauce oszczędzania. Bank zainicjował także projekt Matka w KORPO, który obejmował szereg warsztatów dla grupy kobiet z podobnymi potrzebami i doświadczeniami. Podczas warsztatów panie rozmawiały o wyzwaniach codzienności. Dały im możliwość nie tylko uzewnętrznienia się, ale także nabycia kompetencji umożliwiających osiągnięcie balansu pomiędzy światami, w których funkcjonują. W banku funkcjonuje też sieć pracownicza dla samodzielnych matek i ojców, którzy skutecznie łączą opiekę nad dzieckiem z pracą.

Karta zobowiązuje bank i pozostałe firmy do promowania wiedzy na temat praw dziecka wśród różnych interesariuszy oraz angażowania się w działania na rzecz ich respektowania w biznesie i w polskim społeczeństwie. Credit Agricole będzie opracowywać kompleksowe podejście do tego tematu, aby maksymalizować swój pozytywny wpływ. Jako suplement Karty posłuży kompendium wiedzy na temat respektowania praw dziecka w biznesie wraz z dobrymi praktykami firm.

Kartę Praw Dziecka w Biznesie opracowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu wraz z firmami partnerskimi i organizacjami społecznymi, które zajmują się tematem praw człowieka i praw dziecka.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.