Akcja Czysta Odra: Sprzątamy rzeki i chronimy klimat
Równo za dwa miesiące rusza trzecia edycja Akcji Czysta Odra. Tym razem chcemy zwrócić uwagę na rolę czystych rzek i mokradeł w kształtowaniu klimatu. Dołącz do tysięcy wolontariuszy i pomóż nam zmieniać świadomość i nawyki dla zdrowia planety.
2024-02-27, 11:12

Akcja Czysta Odra jest zdecydowanie największą w Polsce inicjatywą poświęconą sprzątaniu Odry i jej dorzecza. W zeszłym roku 20 tys. tysięcy wolontariuszek i wolontariuszy z Polski, Czech i Niemiec zebrało łącznie 145 ton śmieci. Przy okazji przypominaliśmy konsumentom, że wszyscy przyczyniamy się do zaśmiecania środowiska i aby rozwiązać ten problem, wszyscy musimy zadbać o zmianę swoich nawyków, by wytwarzać mniej śmieci.

 

Zgłoś się i zdobądź grant

 

W tym roku mamy nadzieję, że zasięg naszej akcji będzie jeszcze większy. Swoje lokalne akcje sprzątania i edukacji planują już wolontariusze z sześciu województw: śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Mamy zgłoszenia z wielu organizacji społecznych, gmin, szkół, strażaków, wodniaków, strażników rybackich, wędkarzy oraz lokalnych firm. Oprócz Odry sprzątane będą także jej dopływy, np.: Warta, Bóbr, Nysa Kłodzka, Nysa Łużycka, Pełcznica, Płonia, Bystrzyca, Oława, Widawa, a także Zalew Szczeciński.

 

- Każdy może się do nas przyłączyć wystarczy zebrać rodzinę, namówić znajomych i zorganizować własny sztab i własną lokalną akcję, albo dołączyć do wydarzenia, które organizuje już ktoś inny – zachęca ekolog i podróżnik Dominik Dobrowolski.

 

Listę regionalnych koordynatorów wraz z namiarami kontaktowymi oraz mapkę wszystkich wydarzeń znajdziesz na stronie https://www.credit-agricole.pl/mniejplastiku/akcje/czysta-odra. Grupy sprzątające mogą otrzymać wsparcie na swoje akcje. Bank Credit Agricole funduje mikrogranty, które można przeznaczyć na zakup rękawic i worków, a także na zorganizowanie ogniska z kiełbaskami lub pizzę dla uczestników sprzątania.

 

Czysta Odra, zdrowy klimat

 

Akcja Czysta Odra, organizowana przez Dominika Dobrowolskiego przy wsparciu banku Credit Agricole i spółki leasingowej EFL, jest kolejnym wydarzeniem realizowanym w ramach kampanii edukacyjnej #mniejplastiku. Trzecia edycja akcji poświęcona jest tematowi wpływu rzek na klimat.

 

Temat jest dość mało znany, a ważny i wielowymiarowy. Odpady i śmieci nie tylko zanieczyszczają rzeki, powietrze, wody gruntowe i glebę, ale również uwalniają dwutlenek węgla i metan do atmosfery, przyczyniając się do zmian klimatu. 

 

Ilość odpadów wytwarzanych w Unii Europejskiej rośnie i obecnie wynosi około 3 mld ton rocznie. Niespełna 40 proc. z nich jest poddawanych recyklingowi i ponownie wykorzystywanych. Reszta trafia najczęściej na wysypiska, ale także bezpośrednio do środowiska. W Polsce każdego roku 5 mln ton odpadów opakowaniowych zaśmieca lasy i rzeki, co bardzo pogłębia kryzys klimatyczny. Produkcja nowych opakowań to dodatkowe źródło emisji gazów cieplarnianych. A przecież praktycznie wszystkie opakowania w Polsce można przetwarzać. Wystarczyłoby tylko je zebrać i właściwie posegregować.

 

- Pamiętajmy, że to od nas samych zależy, jak wygląda świat wokół nas. Tylko my możemy powstrzymać nadciągającą katastrofę klimatyczną zmieniając własną świadomość i nawyki. Angażując się w Akcję Czysta Odra robimy pierwszy krok w tym kierunku. Pierwszy i najważniejszy – zachęca Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole, jeden ze współorganizatorów akcji.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.