Intranet Credit Agricole z certyfikatem Pracowni Prostej Polszczyzny UWr
Język wewnętrznego serwisu intranetowego banku Credit Agricole – CAnewsa, jest prosty i przyjazny pracownikom. To pierwszy intranet w Polsce z certyfikatem Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.
2024-07-22, 10:28

- Z życzliwą ciekawością przystąpiliśmy do analizy intranetu banku Credit Agricole. Zwłaszcza, że nieczęsto firmy decydują się upraszczać komunikację wewnętrzną – przyznaje dr hab. Tomasz Piekot. - Język badanych tekstów był profesjonalny i prosty, a tematyka zróżnicowana i ciekawa. Najbardziej zaskoczył nas jednak dziennikarski ton i zupełny brak korporacyjnych zaklęć, czyli tzw. języka abrakadabra. W aktualnościach firmowych w intranecie Credit Agricole nie znajdziemy pisanych wielkimi zgłoskami „Klientów”, nie ma „dokładania starań”, „wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom” i „troski o najwyższą jakość świadczonych usług”. Ba, nawet oferty nikt „nie szyje na miarę”.

 

Bank od lat upraszcza język zarówno w materiałach dla klientów (dokumentach, materiałach reklamowych) oraz wewnętrznych informacji. Wierzy, że dobra komunikacja wzmacnia relacje z klientami, partnerami i pracownikami.

 

- Zależy nam, by pisać prosto i zrozumiale o tym, co dzieje się w naszej organizacji. Na głównej stronie intranetu publikujemy rocznie ponad 600 informacji. Każda przechodzi mniejszą lub większą korektę językową – mówi Magdalena Tarnas-Kaczmarek, dyrektorka ds. komunikacji wewnętrznej w Credit Agricole.

 

Od 2021 roku Credit Agricole ma oficjalną Politykę prostego języka oraz program: Językowa odnowa. Grono ekspertów i entuzjastów prostej polszczyzny w banku stale rośnie. Do zainicjowanego przez bank programu dołączyły również spółki z Grupy CA Polska: EFL, Amundi i CA Ubezpieczenia. 

 

Obecnie bank ma już 8 certyfikatów, które potwierdzają, że język dokumentów i serwisów jest prosty i przyjazny odbiorcom. Jako pierwszy bank w Polsce Credit Agricole dostał certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny za umowę i regulamin konta osobistego oraz umowę limitu w koncie. Prosty język jest także w: aplikacji CA24Mobile, umowie o współpracy z partnerami Consumer Finance oraz Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia: Pomocy dla Ciebie, Pakietu na wypadki i Z myślą o bliskich. Certyfikat dla intranetu CAnews jest pierwszym dla języka wewnętrznych informacji.

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.