Bank Credit Agricole wyróżniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Po raz kolejny działania banku Credit Agricole z zakresu CSR zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W najnowszym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki.” znalazło się 20 inicjatyw banku podejmowanych na rzecz pracowników, społeczeństwa i środowiska.
2020-04-17, 09:56

W najnowszym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki” wyróżnionych zostało 20 działań, które podejmuje bank Credit Agricole z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wśród uhonorowanych inicjatyw znalazły się trzy nowe projekty: „Zamieniam się w słuch”, „Różnorodność i integracja” oraz panel interesariuszy. Pierwszy z nich, „Zamieniam się w słuch”, jest przedsięwzięciem mającym na celu podniesienie standardów obsługi osób z problemami słuchu oraz zmianę postrzegania osób niesłyszących i integrację ich z otoczeniem. „Różnorodność i integracja” to inicjatywa na rzecz wspierania różnorodności oraz zarządzania nią w banku Credit Agricole i społeczeństwie, realizowany we współpracy z podmiotami samorządowymi. Panel interesariuszy bank zorganizował w 2019 r., aby poznać oczekiwania, rekomendacje oraz zaprojektować działania w obszarze CSR na kolejne lata. Istotne obszary dotyczyły wpływu firmy na otoczenie społeczne, ekonomiczne i środowisko naturalne. 

Cieszy nas, że po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie firm odpowiedzialnych. Realizacja działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu powinna być ważna dla każdego przedsiębiorstwa i być wpisana w jego strategię biznesową. To jak działamy na rzecz innych: naszych pracowników,  otoczenia społecznego, środowiska pokazuje wartości jakie są dla nas ważne i że jesteśmy zaangażowanym biznesem – mówi Beata Janczur, wiceprezes banku Credit Agricole.

Wśród praktyk długoletnich Credit Agricole w Raporcie za 2019 r. doceniono m.in.: program PowerON – mający na celu efektywne zarządzanie energią w miejscu pracy i poza nim; Dzielmy się wiedzą – warsztaty prowadzone przez wewnętrznych specjalistów firmy; wolontariat kompetencyjny; promocję kultury francuskiej; politykę antymobbingową; Mówimy po ludzku – upraszczanie języka umów; ułatwiania dostępu do banku osób niepełnosprawnych fizycznie; Maksymalni – cykl rozwojowych wydarzeń dla studentów i młodzieży.

Każda, nawet drobna inicjatywa CSR, pozytywnie wpływa na ludzi, otoczenie, przyrodę i pozwala zmieniać świat na lepsze. Społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest czymś ekskluzywnym, jest praktyką, realizowaną z uwagą i oddaniem – dodaje Beata Janczur.

 „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki” to 18. edycja największego w Polsce przeglądu CSR. W tym roku w dokumencie wyróżniono 1696 dobrych praktyk podejmowanych przez mały, średni i duży biznes; łącznie 214 firm. Trzonem dla praktyk jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu: zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne. Dodatkowo do każdej praktyki przyporządkowane zostały Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Cały raport dostępny jest na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/ 

KONTAKT / AUTOR
Przemysław Przybylski
Rzecznik prasowy
Credit Agricole Bank Polska S.A.
71 377 83 55
+48 519 019 041
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.