Aż 78 proc. Polek i Polaków lepiej planuje domowe finanse – wynika z badania przeprowadzonego przez Credit Agricole we wrześniu br. Zdecydowana większość ankietowanych (78 proc.) preferuje krótkoterminowe strategie oszczędnościowe, takie jak szukanie rabatów i promocji w sklepach. Najbardziej aktywnie robią to kobiety (84 proc.).
- W obecnych czasach prawie wszyscy szukamy pomysłów na oszczędzanie. Zmuszają nas do tego rosnące ceny w sklepach, a także niepewna przyszłość i widmo kolejnych podwyżek . Wolimy jednak od razu zauważyć oszczędność podczas zakupów, niż odkładać regularnie pieniądze np. na koncie oszczędnościowym w banku. Trudno nam wdrożyć długofalowe strategie oszczędnościowe, gdyż wymaga to czasu, wysiłku i zmiany nawyków. Jednocześnie potrzebujemy działać bardziej oszczędnie w obecnej rzeczywistości, stąd popularność rabatów i promocji – wyjaśnia Katarzyna Kierzkowska, menadżer ds. badań i analiz rynku w Credit Agricole.
Z badania wynika również, że 56 proc. Polaków chciałoby otrzymywać rabaty i zniżki w aplikacji bankowej. Tę opcję oferuje aplikacja mobilna Credit Agricole. Jej największym wyróżnikiem jest właśnie
Klub korzyści, który umożliwia korzystanie ze specjalnych ofert zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. Bank dopasowuje propozycje rabatów indywidualnie do każdego klienta.
- Chcemy, żeby aplikacja CA24 Mobile dawała naszym klientom jeszcze więcej korzyści. Dlatego wspólnie z partnerami oferujemy atrakcyjne zniżki i rabaty, które mogą wykorzystywać przy codziennych zakupach i zaoszczędzić. Wśród wielu ofert mogę wymienić np. rabat 20 proc. na buty New Balance, zniżkę 30 zł w sieci Douglas czy drugi bilet gratis na seans w kinie Helios – podkreśla Aldona Pojda-Niedźwiedź, manager Zespołu partnerstw strategicznych. Oprócz rabatów na zakupy, w „rzece korzyści”, klienci znajdą także spersonalizowane oferty produktów i usług banku, dostępne na specjalnych, bardzo atrakcyjnych warunkach – dodaje.
Więcej patentów na rozsądne gospodarowanie budżetem i zapewnienie sobie finansowego bezpieczeństwa można znaleźć na grupie #WyzwanieOszczędzanie, którą bank prowadzi na Facebooku od dwóch lat. Credit Agricole zbudował społeczność blisko 5 tys. osób, która się wspiera i motywuje każdego dnia. To miejsce inspiracji i wymiany doświadczeń, gdzie można rozmawiać o mądrym zarządzaniu finansami, oszczędzaniu pieniędzy i przy okazji środowiska.
*Badanie CAWI zrealizowane w sierpniu 2022 roku, na panelu badawczym Ariadna, N=1043, próba ogólnopolska, reprezentatywna, wiek: 18+